Krdsek brmikor merlhetnek fel benned, lgy akr kezd, vagy profi szerepjtkos. A jtkhoz elengedhetetlen informcikat tallhatsz itt, amikre szksged lehet a tovbbiakban.

Ha elszr szerepjtkozol, vagy elszr jrsz az oldalon, akkor bizonyra minden, amit itt olvasni fogsz, jnak fog bizonyulni szmodra. Az alapok itt sem klnbznek a tbbi szerep alapjaitl. A cl az, hogy a lehet legjobban bjj bele a karaktered brbe. Gondolkodj gy, mozogj gy, cselekedj gy, ahogyan a karaktered tenn! Menni fog? Persze!
A frumos szerepjtk nemcsak a szkincsedet, kifejezkpessgedet, illetve helyesrsodat fejleszti, hanem egyben kivl szrakozs is.
A jtknak csak a kpzeleted szab hatrt. Leszel bks, vagy inkbb meggondolatlan, aki bajt hoz az ordasok fejre? Elbjsz, vagy inkbb belerod magad a trtnelembe? A dnts a kezedben ll!
A formaisgrl csak annyit, hogy:
-
A cselekvst vagy E/3-ben rod, vagy E/1-ben, azaz ''-ben vagy "n"-ben, s * (csillagok) kz teszed, m ez lehagyhat. Ha kiteszed, jobban tlthatv teszed a reagodat.
-
A beszdet E/1-ben kell megfogalmaznod, azaz 'n'-ben, s - (ktjelek) kz teszed, m az utols ktjelet zlsed szerint le is hagyhatod.
-
A gondolatokat is E/1-ben fogod megrni, azaz 'n'-ben, s ~ (hullmos vonalak) kz teszed. Fontos! A tbbi karakter nem hallja a karaktered gondolatait, s ez visszafel is rvnyes!
Minl hosszabb a reagod, annl jobb s lvezetesebb lesz elolvasni. Sokan gy gondoljk, hogy egy reag attl lesz hossz, mert egy hosszabb cselekmnyszlat visz vgig, ez viszont tbb szempontbl sem elnys, mivel azzal felttelezed a partnered ltalad eltervezett mozdulatt, s megfosztod a jtkost az lmnyeitl. A hossz reag titka a kifejts. Minl rvidebb idt prblj meg a legrszletesebben lerni. Sokat segt, ha a partnered reagjnak minden sorra kln-kln rsz valamit, ha tartalmaz cselekvst. Jtszd ki, hogy a farkasod orrt megcspi a hideg, vagy ahogyan megrzi a flelem szagt! A hatr a csillagos g.
Hiba lehet a reagodban, ha tlzottan sok a szismtls. Mirt hasznlnd ktszer a farkas szt, ha ott az ordas is? A monotonitsodat megtrdelhetik akr klti krdsek, hasonlatok.
Nem szabad elfelejtened, a partnered karaktere NEM a te karaktered! Ha a tettednek van visszahatsa a msik karakterre, hasznlj feltteles mdot! Ha a hta mg osonsz, nem biztos, hogy r is tudsz ugrani a msikra, mert taln meghallotta az avar zrgst a mancsod alatt.
A msik problma, ami fel szokott merlni, az a karaktered halhatatlansga. Nem, ilyen nincs. A farkasod igenis sebezhet. Abbl nincs rendszer, hogy valaki rtmad, s megssza sebek nlkl, mert mindig, pontosan a legjobb idben tud felugrani, pontosan a legmegfelelbb gyorsasggal fut, ami egy hajszlnyival gyorsabb, mint az ltzje, s mg ki sem fullad, mert ilyen krket tesz meg reggelente a panellaksok krl. Krlek, ezt tartsd tiszteletben. A szerzett sebeid begygyulnak, nem fogsz belehalni, hacsak te nem dntesz gy.
Rangok a falkban:
Alfahm: A falka hm vezetje. Nem vlaszthat, csak ha j falkt alaptasz, esetleg rkld, vagy az alfanstny prja leszel.
Alfanstny: Lsd fentebb, csak ez a nstnyek rangja.
Bta hm: Az alfk helyettestje, aki hm. Csak az alfa(pr) vlaszthatja meg, hogy ki lehessen bta.
Bta nstny: Lsd fentebb, csak ez a nstnyek rangja.
Omegk: A falka tbbi tagja.
Klykk: A falka tbbi klyke.
|